21:a april och ett år sedan.

Det har hänt mycket under ett år och tyvärr har jag inte hunnit uppdatera er till dagsläget. Det är väldigt tungt och jobbigt mentalt att skriva så jag hoppas ni har överseende med detta och vill fortsätta följa min vandring tillbaka..
Det sägs ju att en bild säger mer än tusen ord så jag tänkte lägga ut lite bilder från min vistelse på sjukhuset i Norge, bilder som väcker starka känslor inom mig. Lyssna gärna på lite musik samtidigt. Musiken har gjort mig stark i många ensamma och tomma stunder!




"Lift me - lift me from the ground
and don´t ever put me down - oh no
"



Såhär ser sjukhuset ut från utsidan. Själv tycker jag att det ser väldigt mysigt ut men tyvärr så fick jag aldrig uppleva utsidan av sjukhuset. På insidan var det kanske inte lika mysigt men det var en väldigt trevlig personal som jobbade där.



De var riktigt duktiga här. Glad för att jag hamnade här efter många om och men.


 

"Smile like you mean it."




Min arm under de dagarna jag trodde att den skulle sprängas. Jag kan verkligen inte beskriva det med bättre ord.




"Det finns inget ont som för något gott med sig" Visst är det så. Men vissa onda saker får man påminnas om varje dag, livet ut. Så är det bara.
 

 

"Feel the touch of tears that fall
They won't fall forever
In the way the day will flow
All things come, all things go"





Mitt ben. Operartionen gjorde att jag inte behövde ha gips (varken på benet eller armen) men det syns ändå att det är trasigt.





Dags för omplåstring. Lägg märke till min högra tå där tånageln håller på och lossnar, som pricken över i:et!





Här sitter jag upp en stund. Många kilon lättare och en aning nerdrogad.


 

"I can feel it coming in the air tonight"




Nätterna har helt klart varit det värsta och är det värsta många gånger än idag. När tysnaden är total och kroppen har varit igång en hel dag, det är då både den mentala och den kroppsliga smärtan smyger sig på. Ibland smäller den hårt och ibland ingenting alls....


Kommentarer
Postat av: Tove

Fy f*n va du är stark Erika! Jag blir helt rörd varje gång jag läser om vad som hänt och jag tänker på dig. Hoppas att allt är bra annars så här på din stora dag :) Hoppas vi ses igen snart (MIDSOMMAR!!!! ;) )

2009-04-27 @ 17:54:50
Postat av: angelica

Usch vilka bilder, vilken smäll de blev! Kram på dig

2009-04-27 @ 19:17:51
Postat av: Anonym

hur mår du idag?

2009-05-06 @ 14:43:48
Postat av: Ellen

hejsan, gud vilken bra blogg du har! du berör verkligen med det du skriver. jag är oxå en skadad alpinåkare, inte närmelsevis i klass med dej men dock. jag vill bara att du ska veta att det är skönt att läsa om nådon annan är i en liknande sittuation. tack för det!

2009-06-03 @ 22:01:40
URL: http://idrottsskadan.blogspot.com
Postat av: Louise

Vad fruktansvärda saker du varit med om, kunde knappt hålla tillbaka tårarna.. Ingen människa ska någonsin behöva stå ut med så mycket smärta som du fått göra! Hemskt! Men du verkar vara en fantastiskt stark tjej som trots allt aldrig gav upp, och jag hoppas att du kommer få igen i goda saker resten av livet, och att du blivit helt återställd.. Kram på dig!

2009-06-07 @ 17:34:27
URL: http://llojse.blogg.se/
Postat av: hilla

fyfan erika vad du går igenom! jag är sjukt imponerad av dig att du är så jävla stark och tänker positivt. blir helt rörd av bilderna.



keep on going :) snart kommer du att vara glad över att allt detta hände (om du inte redan är det) :)



önskar dig all lycka i fortsättningen :)

2009-07-20 @ 18:53:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0