Från Juvass till Funäs!

Jag fick ytterligare fyra skiddagar i Juvass. Men denna gång fick jag åka på en vintrig glaciär. Vad härligt det var! Förra gången var det mer is än snö. Nu fick jag äntligen känslan av snön under skidorna. En känsla som var härlig. Några dagar var det snöstorm vilket resulterade i dålig sikt. Osäkerheten och respekten blev lite för stor några åk vilket medförde att jag halkade tillbaka några steg. Men jag tar allt i min takt och en dag i taget och när jag ser tillbaka så vågade jag lite mer för varje dag som gick.

Här kommer lite skidåkning från veckan i Norge. Kanske ingen åkning jag är speciellt stolt över med men däremot är jag stolt att jag kan åka överhuvudtaget igen.



Efter hemkomsten blev jag krasslig. Halsont och förkylning i en vecka. Men jag frisknade till och i skrivande stund sitter jag i Funäsdalen. Planerna var att åka ner till Hintertux i två veckor men när det varit kallt på svensk mark så har de kunnat spruta upp en backe här. Förhållandena är så bra som det kan bli. Hårt i backen och solen har till och med tittat fram några dagar. De sista dagarna har det dock varit lite dimmigt vilket ställer till det lite för mitt mentala. Men jag har kämpat på och varje dag i backen gör mig starkare på ett eller annat sätt. Åkningen går framåt och imorgon är det dags att ta nästa steg. Jag ska då börja åka lite kortkäpp, kul!


Kommentarer
Postat av: mamma

Härligt att se dig på skidor igen!!!

2009-10-25 @ 21:32:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0