På väg hemåt?

Jag fick en liten extra present av läkarna då de sa att jag skulle få åka till mitt hemsjukhus, Mora, imorgon (den 28:e april). Kroppen kändes genast piggare och jag började ladda inför hemfärd. Något jag minns väl var att jag fick låna en tröja av Espen då min arm fortfarande var svullen och inte gick in i några av mina egna. I vanlig ordning nattade Mamma, pappa och Espen mig. Mamma och pappa åkte hemåt för att sedan möta upp mig i Mora medan jag fick säga hejdå till Espen för ett tag framöver...


Jag öppnade ögonen och insåg att det äntligen var morgon och dags att kravla sig upp för att släpa sig på toa med hjälp av ett gåbord, äta frukost och knapra piller. Det var nu väntandet började... Jag kollade på klockan minst en gång per minut, suckade varannan och önskade att ambulanspersonalen som skulle köra mig till ambulansflyget skulle dyka upp. Det var sagt att jag skulle åka hem vid 11 och när klockan började närma sig 12 hade otåliga Erika fått nog. Så hon ringde på klockan och frågade vart f*n dom hade tagit vägen. Till svar fick jag att de var försenade och ny flygtid hade bokats klockan 15. Ingen hade jag som kom och besökte mig då det var sagt att jag skulle hem redan klockan 11. Detta gjorde inte att tiden gick fortare!


Så jag fortsatte att kolla på klockan minst en gång per minut, sucka varannan och bara väntade på ambulanspersonalen. När klockan började närma sig tre öppnades äntligen dörren... Där stod en sköterska som informerade att som pricken över i:et så hade ambulansflyget fått en akut flygning så jag fick lov att vänta ännu en dag! Jag visste inte vad jag skulle säga utan slängde ur mig nått i stil med "det kunde man väl ge sig f**n på!"

Sköterskan som visade sig vara Matts Olssons gamla dagisfröken satt sig ner hos mig och jag fick lite pratsällskap.


Efter många om och men började även denna dag gå mot sitt slut och jag kunde inte göra annat än att hålla tummarna för att få åka hem dagen därpå...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0