Bakslag

Jag fick totalt hela 9 dagar på skidor förra lägret.
Backen i Funäsdalen är mer krävande än backen i Juvass, både då det gäller lutning, terräng och underlag. Detta innebar att jag genast fick lov att höja mig ett steg. Ett steg som kändes lite väl stort i början och väldigt jobbigt mentalt stundtals, speciellt då dimman var tjock som ett mjölkpaket. Efter många åk fritt på slalomskidorna så kändes det ändå bättre och bättre och med facit i hand så var det markant skillnad mellan första och sista åket.

Att sedan hoppa in i kortkäppbana var ännu ett trappsteg högre. Det var väldigt ovant att komma in i rytmen och hitta tajming. Jag fick totalt fyra dagar i kortläppbana. Visst gick det bättre och bättre men jag känner att det är långt ifrån bra och jag kommer nöta på mycket på det här trappsteget innan jag tar nästa steg upp, hoppar in i långkäppsbana.


                                       bilden är tagen på toppen av berget under en härlig skiddag



Under helgen var vi hemma. En helg som jag ägnade åt plugg och vila. Jag kände mig riktigt sliten efter detta långläger i Funäsdalen. Inte bara i kroppen utan även mentalt. Det är mycket som bearbetas inuti mitt huvud och spänningen tar verkligen på krafterna.


07.45 på tisdagsmorgonen packade vi bussen igen för att åka tillbaka till Funäsdalen. Vi åkte ett pass då vi kom fram och jag kände genast att mitt ben inte mådde tipp topp. Det strålar i det som om en nerv ligger i kläm, är svullet och värker. Envis som jag är gav jag det en chans till under onsdagen men insåg att det är vila som gäller för att det ska bli bra. Så jag tog bussen tillbaka till Östersund.

Nu har jag vilat benet från trycket i pjäxan sedan dess men har fortfarande ont men inbillar mig ändå att det är lite bättre. Jag tror att benet har blivit överansträngt och det är egentligen inte så konstigt med tanke på hur mycket skidor jag fick åka under förra lägret.

På tisdag är det tänkt att åka tillbaka till Funäsdalen igen och jag hoppas verkligen kunna följa med. Jag har ju trots allt även morgondagen på mig att bli fit for fight!!




Följ min blogg med bloglovin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0