Återbesök i Falun.

19 december och dags för återbesök på neurolab i Falun.

Mycket har hänt sedan sista besöket. Jag hade börjat röra på fingrarna och handleden. Inte 100% men jag kunde i alla fall använda handen till de där självklara sakerna jag inte kunde för någon månad sedan. Sätta upp håret, klä på mig, bläddra i en tidning, hälla ur vattnet efter att kokat pasta, bädda en säng, klippa naglarna, öppna syltburken….

Detta visade undersökningen också. Nerven var fortfarande under det normala och känseln nedsatt men vad gör det när man kan använda handen till dagliga sysslor.

Läkaren från karolinska var så glatt förvånad att han inte visste vad han skulle säga. Han glädjes verkligen med mig, jag kände det! Han berättade att under alla dessa år han hade jobbat inom detta område (25 år) så hade han inte sett en så utslagen nerv hittat tillbaka så mycket på så kort tid.

Det är helt otroligt egentligen hur nerverna hittar andra banor och kopplar om för att fungera. Att funktionen inte är 100% tillbaka och kanske inte heller blir det spelar för mig ingen större roll. Jag kan använda handen!




Jag är en av de få lyckliga som fick funktionen tillbaka och jag är så oerhört tacksam för det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0