Malung & Fjätervålen

Jag följde med pappa hem efter tävlingarna i Hassela. Det var en välbehövlig vistelse hemma. Vilken urladdning tävlingarna var, jag var totalt slut när jag kom hem! Mentalt men också i kroppen. Jag fick lite ont i benet redan innan tävlingarna och det blev inte bättre under helgen men behandling och vila från skidåkningen gjorde susen! Jag var dock med lillasyster på två klubbträningar och det var riktigt kul. Det känns som om det var igår jag packade skidbagen och stroppade ihop skidorna varje måndag och onsdag för att bege mig på träning men det var snarare över 6 år sedan!!



I helgen var jag och tävlade två storslalomtävlingar i Fjätervålen. Det var en fin backe men bäst av allt var ändå att solen visade sig! Det var härligt och inte en dag försent - mer sol till folket!!

 

 


Åkningen gick bra och jag hade kul! På lördagen hade jag lite småmissar men mellan dem gick det bra. Söndagens tävling gick bättre och jag är rikitgt nöjd över resultatet. Jag fick till ett bra första åk och ledde tävlingen. Det kändes bra inför andra åket. Jag var inte speciellt nervös men däremot kom jag aldrig riktigt in i rytmen och kom fel i spåren. Men i mål kom jag och slutade på 6e plats. Här är en artikel från helgen http://www.dt.se/sport/article578325.ece 



Jag bodde med pappa, Virre och hennes pappa Gunnar. Det var riktigt kul och vi var aldrig rastlösa! Första kvällen var vi ute och pulsade upp en pulkabacke för att sedan vattna den så att det skulle gå fort dagen därpå. Vi åt mycket och gott! På kvällarna spelades yatzy och jag var mästare 3 av 3 gånger! Slog nog mitt egna rekord då jag fick 307 poäng en runda. Fick totalt yatzy 5 gånger, vilket flyt!!



Ett litet ihopklipp från pulkaåkningen!


Kommentarer
Postat av: Ellen

Hallå,

Tänkte bara säga att jag tycker att du varit fantastiskt stark som klarat av att ta dej tillbaka efter en sån krasch. Själv är jag 17 år, går på VSP i Östersund och har disksprickor i 2 diskar. Jag kan såklart inte säga att jag förstår, men jag vet hur det känns att alltid ha ont och inte kunna göra det man älskar mest av allt - att åka skidor.



Det hjälper verkligen att läsa om hur du klarat av alla motgångar!

Lycka till i fortsättningen!

//ellen

2010-02-22 @ 21:18:58
URL: http://lnsvensson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0