20 årsdagen firades med trevligt sällskap, muffins, tårta, "hurra for deg som fyller" och billys panpizza!

  

Utan tvekan tycker jag att denna låt passar in på just min födelsedag. För er som har hört mig sjunga vet ni att jag kan slå igenom stort med just denna version av "happy birthday". Hittade dessvärre inget klipp med hela låten men i alla fall - Enjoy!


Jag öppnar ögonen och inser ganska snabbt att det är min födelsedag!! Jag är inte längre någon tonåring utan numera en blivande kvinna! Nu står det vuxen stämplad i pannan och livet har precis börjat...


Födelsedagen började med frukost på sängen, morfin pump, knapra piller och massa kramar från mamma och pappa. Dagen kunde inte börja bättre om man ser till situationen. Det skulle såklart ha varit mysigt om lillasyster också hade kunnat vara med men hon mådde nog trotsallt bäst hemma.

Strax innan lunch slank Espen in med nybakta muffins, som han förövrigt påstods bakat själv. Dum som man är med alla främmande medel i kroppen gick jag på den lätta och har nu, nästan ett år senare, fått reda på från säkra källor att fallet inte riktigt var så. Men det är tanken som räknas och jag blev såklart överväldigad, vilken man!

Personalen som på något vis hade hjälpt mig smög sig in till mig efter lunch. Sjungande den norska versionen av "ja må du leva", "hurra for deg som fyller", en tårta i högsta hugg, svensk flagga och uppblåsta gummihandskar istället för ballonger blev jag grattad även av dem. Som en liten extra present skulle jag få välja vad jag ville äta till middag. Av allt man nu kan önska att äta kläcker Erika Holmberg ur sig den brillianta idén, billys panpizza!! Det är ju bara att gratulera på 20 årsdagen!

På eftermiddagen fick jag även besök av några norska skidvänner vilket var väldigt trevligt. Inte för att jag kommer ihåg så mycket mer av besöket än att jag försökte med alla krafter jag hade att vara social och glad, men trevligt vet jag att det var.

Jag fick telefonsamtal och en hel hög med sms. 
Dagen var stärkande!


Det kanske inte var min högsta önskan att fira min 20e födelsedag i Oslo, på ett sjukhus. Men med facit i hand måste jag säga att det var en underbar dag, trots situationen. Att så lite kan betyda så mycket. Jag kände mig genast friskare och starkare och det har jag alla nära å kära att tacka för!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0