Fram med kniv, borr och skruvmejslar! Operationsbordet väntar...

10 mars och dags för operation igen!

Nu ska skiten som är kvar i benet ur!! En spik över 30 centimeter och två skruvar är kvar.

De tretton skruvar och den långa plattan som sitter i armen får sitta kvar. Läkarna vill inte gå in i onödan då jag har en nervpåverkan.

Att ligga i en sjukhussäng och känna sig frisk och hel för att några timmar senare må urkasst och ha ont känns konstigt. Men faktiskt skönt. Skönt med tanke på att spiken måste ur innan jag kan gå på för fullt med träning men framförallt för att kunna åka skidor igen. Så visst har jag längtat efter denna dag, då benet är 100% läkt för att kunna plocka ur skrotet.

När jag vaknade mådde jag som väntat, urkasst! Illamående och ont. Jag skulle egentligen fått åka hem samma dag som operationen men på grund av smärtan och att blödningen inte ville sluta fick jag stanna kvar en natt.

Läkaren rekommenderar nu 6 månaders träning innan skidåkning. Nu väntar 4 veckors kryckhoppning för att sedan sakta men säkert börja med rörelseträning… Rehabilitering!

Men nu känns det ändå som om jag kan börja räkna ner…

















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0