Operation

18e september och dags för operation.

En av skruvarna i knät ligger och gnager på patella senan så knät svullnar upp så fort jag ansträngt det för mycket. För att detta inte ska vara ett hinder så beslutar jag tillsammans med min läkare i Mora att helt enkelt plocka bort den. När han ändå är inne och rotar skall han ta bort den andra också (spiken sitter fast med två skruvar i knät samt två skruvar i fotleden).

Så var det dags för den vanliga proceduren. Ligga och vänta, rullas in, sövas ner, opereras, sys ihop, vakna upp och känna sig som en Alien för att sedan få åka hem. Jag mådde såklart lite halvkasst. Hade lite ont och var lite illamående men skönt att ha det gjort.

Operationen gick bra men knät var svullet ett par dagar efteråt. Ingenting konstigt med det. Hade kryckorna som lite hjälp ett tag tills jag blev less på dem och dumpade dem.

Efter operationen kändes knät mycket bättre och jag kunde börja gå riktigt utan att det gjorde så förbaskat ont. En liten bit åt rätt håll i alla fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0