COMEBACK!



 





I helgen gjorde jag comeback. Vilken känsla att vara igång igen, riktigt kul var det!
Jag åkte dit redan på torsdagkväll för att få några friåk på fredagen. Trots att backen är allt annat än svår var det skönt att få ta några svängar för att lugna nerverna lite. Jag hade laddat med sömn under hela veckan så att jag var beredd ifall det skulle bli svårt att sova natten till lördag. Men jag lyckades somna utan några större problem och jag hoppade upp ur sängen när klockan ringde 05.30. 

Jag tog mina uppvärmningsåk när jag kom till backen och allt kändes bra. Visst var jag nervös och ju närmare besiktningen kom desto nervösare blev jag. Det var ovant att tävlingsbesikta men jag gjorde mitt bästa och det funkade bra. Jag var mycket lugnare efter besiktningen och åkte in för att värma mig innan start. Det var runt -20 vilket är alldeles för kallt för mina fötter som fryser ihop redan vid +5! När de vita tårna sakta men säkert blivit röda pressade jag i fötterna i pjäxorna för att åka upp till start.
Uppvärmningen gjorde mig riktigt varm och jag var redo... Redo för min första tävling på nästan 2 år!

Med startnummer 11 kastade jag mig ut ur starten och låg på en fin 5e plats efter det första åket. Jag var nöjd. Det var kul och åkningen funkade bra. Med ett ännu bättre andra åk klättrade jag upp på pallen och slutade 3a. Vilken comeback! 

Visst saknas det mycket tävlingstempo och det där lilla extra. Men nu åker jag skidor och har kul så kommer resten förhoppningsvis sen...

Tack till alla er som lyckoönskat, supportat eller hjälp mig på ett eller annat sätt, det betyder mycket! En extra stor kram och tack till pappa som var med mig under hela helgen, det var en trygghet!



I helgen är det tävlingsdags igen! Två storslalom i Fjätervålen står på programmet och det ska bli riktigt kul!


Kommentarer
Postat av: anders

Kanon:) :) :)

2010-02-07 @ 11:46:20
URL: http://andersledes.blogg.no

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0